نوار عصب و عضله:

نوار عصب و عضله از مطالعه قسمت حرکتی عصب، مطالعه قسمت حسی عصب و مطالعه عضله تشکیل شده است. تست عضله مطالعه طرز کار عضله را نیز مورد بررسی قرار می دهد که (electromyographyنامیده می شود. این مطالعه با  وارد کردن الکترودهای سوزنی در داخل عضله صورت میگیرد.

نوار عصب یکی از تستهای بسیار مهم در تشخیص صدمات عصب و دردهای دست و پا می باشد. یکی از دردهایی که تست عصب می تواند در تشخیص آن کمک کند درگیری عصب ناشی از فشار دیسک می باشد. دقت این تست به گونه ای می باشد که شدت، قدیمی بودن و مزمن بودن آن را نیز نشان می دهد.

یکی از مهم ترین مواردی که می توان به کمک نوار عصب و عضله تشخیص داد سندرم تونل کارپ می باشد. این بیماری موجب خواب رفتگی و درد و حس تورم در نوک انگشت دست می شود.

مطب دکتر روشنک تیرداد آماده ارائه خدمات تخصصی نوار عصب و عضله می باشد. برای نوبت دهی و ارتباط با دکتر از اینجا اقدام نمایید.

نوار عصب و عضله

دلایل درخواست نوار عصب و عضله:

وجود درد در قسمتهای مختلف بدن، احساس ضعف و خستگی، احساس گزگز و مورمور شدن در نقاط مختلف بدن، احساس بی حسی در اندام مختلف بدن، درد کمر با علایم وجود فشار دیسک یا ارتروز روی کمر، درد گردن با علایم وجود فشار دیسک یا ارتروز روی گردن.

همچنین در بعضی از بیماریهای نامربوط با عصب و عضله نیز ممکن است این علائم بروز نماید. تشخیص ارتباط بین علائم مشکلات اسکلتی عضلانی بیمار بر عهده پزشک متخصص می باشد. از جمله این آزمونها گرفتنن نوار عصب و عضله از بیمار است.

انجام تست:

در نوار عصب و عضله محل انجام تست باید تمیز باشد. لباس بیمار برای قسمت ،مورد نظر گشاد باشد. همچنین در صورت وجود هر یک از این موارد به پرشک خود اطلاع دهید: اگر به بیماریهای عفونی خاص نظیر هپاتیت و ایدز مبتلا هستید، استفاده از داروهایی مانند آسپرین یا وارفارین که موجب اختلال انعقادی می شوند، ابتلا به بیماریهای اختلال سیستم انعقاد خونی نظیر هموفیلی، دچار خونریزی غیر عادی نقاطی از بدن، استفاده از داروی خاص، استفاده از باطری برای قلب.

انجام تست نوار عصب و عضله برای زنان حامله یا نوزادان هیچگونه ممنوعیتی نداشته و تست نوار عصب و عضله برای تمامی افراد قابل انجام است.

تفسیر نتایج نوار عصب و عضله حتما باید توسط پزشک معالج صورت پذیرد.

نوار عصب و عضله